torstai 19. kesäkuuta 2014

"Sinut on valittu Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja-koulutukseen"

Vihdoin, asiat alkavat loksahdella pikkuhiljaa, omassa tahdissa paikoilleen. En tiedä oletteko jo täysin kyllästyneet näihin hehkutus-postauksiin, mutta mä en. Positiivinen fiilis kihelmöi mahassa ja en malta odottaa kun sanat muuttuvat teoiksi. Nimittäin pääsin hakemaani kouluun, kuten edellisessä postauksessa vähän vinkkailinkin! Kyllä monien lukukertojen, tuuletusten, itkun sekä naurun seasta tajusin, että mä pääsen opiskelemaan!

Opiskelu on ollut minulle todella sekava aihe, kirjoittaa ja käsitellä konkreettisesti. En ole koko pienen elämäni aikana pitänyt opiskelua yhtään minään, olen antanut elämän kuljettaa, ilman pakollisia opiskeluja. Ja en kyllä kadu mitään! Monen vuoden työkokemus on ollut eduksi, olen saanut paljon itseluottamusta ja asiakashenkisyyttä. Lisäksi olen onnistunut elättämään itseni aina aikuistumisesta asti, johon olenkin tyytyväinen. Mutta niinkuin haastattelua odotellessani mukava nainen sanoi minulle: "ilman opiskeluja ei valitettavasti pärjää tässä maailmassa. No onneksi sä olet vielä noin nuori, sulla on kyllä aikaa opiskella" Ja hän hipoi keski-iän maagista käyrää ja haki kanssani niinikään lähihoitajaksi! Koskaan ei ole liian myöhäista opiskella uusi ammatti ;)

Nyt ainakin tällä hetkellä odotan opiskelemaan pääsyä enemmän kuin innoissani! En malttaisi edes odottaa elokuuhun. Samalla kuitenkin pelkään muutoksia, mitä jos en saa jatkaa nykyisessä työpaikassani opiskelujen ohessa? Jos en saakkaan mistään töitä? Minimi tuilla pitäisi yrittää selviytyä suht tyyriistä vuokrasta, ruuista ja elämisestä muutenkin. Huhhuh, nyt en jaksa murehtia moisista käytännönasioista. Tällä hetkellä olen niin onnellinen irronneesta opiskelupaikasta, joten murehditaan näistä asioista sitten kun niiden aika on!

En tiedä ehdinkö nyt juhannuksena postailemaan mitään kovinkaan tähdellistä, joten postasin tai en, oikein hyvää ja rauhallista juhannusta blogin lukijoille! Juhannuksesta tulee ehkä aikas mielenkiintoinen, joten postausta siitäkin tulossa. Tänään jos kerkiän, kirjoitan muutamia mielipidepostauksia valmiiksi ja julkaisen niitä tällä "minilomalla".

OLKAAHAN IHMISIKSI, HYVÄÄ JUHANNUSTA!



4 kommenttia:

  1. Hei paljon onnea kouluun pääsemisestä! (: Ja hyvää juhannusta!! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! :3 tää kommentti hävis jonnekki bittiavaruuteen :( mut joo en ois todellakaa uskonu et pääsisin sinne ku hakijoita oli jotai 120 ja 40 valittiin :) aivan ihanaa juhannusta sinne! :3

      Poista